Als professionele organisatie besteedt u ongetwijfeld zorg aan uw uitstraling en eerste indruk. U komt afspraken op tijd na, uw website is op orde en u zorgt - middels de diensten van Helder Telecom & ICT - dat u optimaal bereikbaar bent. Maar wat gebeurt er als u niet direct de telefoon kunt opnemen. In geval van een feestdag of na sluitingstijd of als u met uw mobiele telefoon in gesprek bent of bij een afspraak zit. Dan komt uw klant uit bij uw voicemail. Heeft u die correct ingesproken? Bent u goed verstaanbaar? Praat u niet te snel? En hoe klinkt de voicemail van uw medewerkers?
Optimale klantvriendelijkheid
Helder Telecom & ICT levert een dienst om u te helpen de voicemail te professionaliseren en ook als u niet zelf de telefoon aan kunt nemen toch die goede indruk achter te laten. Helder Telecom kan u met deze dienst voorzien van professioneel ingesproken voicemail teksten voor uw telefooncentrale en uw mobiele telefoon.
De berichten die u afneemt worden ingesproken door professionals en er is keuze uit meerdere stemmen. Al onze voice-overs kunnen acterend spreken. Dit houdt in dat teksten op verschillende niveaus geïnterpreteerd worden, er inhoudelijk verschillende wendingen mogelijk zijn, een spanningsboog opgebouwd kan worden, en er zo gesproken wordt dat het niet opgelezen klinkt.
Zo heeft u geen haastig ingesproken meldingen meer of de stem van iemand die misschien niet meer bij u in dienst is. U kunt uw voicemail, nachttekst, wachtstand, feestdagenmelding in één keer regelen en daarna door ons, of direct zelf, laten activeren in uw telefonie-omgeving of op uw mobiel.
Wilt u nog voor het eerstkomende reces uw voicemail professioneel op orde hebben. Neem dan contact op met uw accountmanager of via info@heldertelecom.nl
Hoe werkt het
De stemproductie wordt op afstand ingeladen. Aan de eigenaren van de telefoons wordt gevraagd om de voicemailbox - indien nodig - te activeren, en de toegangscode op de standaardcode te zetten, of deze door te geven. Via een module wordt ingebeld op de voicemailbox van de betreffende provider, en de voicemail kan zonder kwaliteitsverlies als persoonlijke welkomstboodschap worden ingeladen. Voor het laden van een professionele tekst op uw antwoordapparaat of keuzemenu in uw telefooncentrale staan de mensen van de servicedesk van Helder Telecom & ICT voor u klaar.
Met de ervaring van Helder Telecom & ICT bent u in goede handen. Niettemin een paar tips:
- Ontwerp een standaardtekst die voor alle medewerkers (M/V) van het bedrijf geldt.
- Houd de voicemail kort en bondig (bellende relaties betalen de telefoonkosten).
- Denk erover na of u een mailadres naar voren brengt of belooft om snel terug te bellen.
- Intonatie! Gebruikelijk is het om een zakelijke tekst als zakelijk te presenteren, maar hier kan door de voice-over op gevarieerd worden.
Voorbeelden van voicemail teksten
Dit is de voicemail van <(voor)naam>. U kunt een bericht inspreken na de pieptoon, dan wordt u zo spoedig mogelijk teruggebeld. Dank u wel.
U bent verbonden met de voicemail van <(voor)naam>. Na de pieptoon kunt u een bericht achterlaten. Alvast bedankt.
<(voor)naam> is nu niet in de gelegenheid de telefoon te beantwoorden. Laat een bericht achter na de pieptoon. Dank u wel.
Dit is de voicemail van <naam>, <bedrijfsnaam>, wanneer u na de pieptoon een bericht inspreekt wordt u zo spoedig mogelijk teruggebeld. U kunt ook een e-mail sturen naar: <emailadres>. Dank u wel.