Doorzien. Doordringen tot wat er werkelijk toe doet. De ander echt leren kennen. Inzichten uitwisselen en met verrassende oplossingen komen. Pro-actief en slagvaardig. Dat is BG.legal, een advocatenkantoor met vestigingen in Tilburg, DenBosch en Eindhoven. Veel relaties en cliënten zijn gevestigd in de driehoek Tilburg, Eindhoven Den Bosch.
Dat dat niet de enige overeenkomst met Helder Telecom & ICT is, licht Jos van der Wijst graag toe: ‘Helder werkt net als ons graag samen met haar partners en relaties. Daarnaast ontzorgt Helder en zijn ze continue op zoek naar nieuwe, creatieve en betaalbare invalshoeken, net als wij. Onze samenwerking klikt, erg belangrijk als je als kantoor bereikbaarheid hoog in het vaandel hebt staan.’
Project 013
In 2013 startte het kantoor met Project 013; de verhuizing van het kantoor van Oisterwijk naar Tilburg. In Oisterwijk maakten zij nog gebruik van een aparte telefooncentrale, maar voor Tilburg wilde het kantoor naar een modernere VOIP-oplossing: een systeem dat gekoppeld kon worden aan haar bestaande centrale in Boxtel. De verhuizing was de perfecte gelegenheid om de telecommunicatie verder te professionaliseren. Jos vervolgt zijn verhaal: ‘Wij zijn bij Helder uitgekomen, omdat zij net als onze IT-leverancier (ICT Concept) lid is van de Lexxyn Groep. Deze groep is een samenwerking van bedrijven gespecialiseerd in ICT-oplossingen voor de juristensector.
Juist de collegiale samenwerking tussen deze twee partijen en hun streven naar totale ontzorging waren van doorslaggevend belang. Deze samenwerking resulteert in een totaaloplossing met lagere vaste maandlasten en minder rompslomp, doordat de uitvoering van vele telecomwerkzaamheden in nauw overleg met ICT Concept plaatsvindt. We profiteren nu van een duidelijke infrastructuur en vaste, lagere, maandelijkse telecom lasten op één factuur.’
Drie vestigingen
Om de drie vestigingen, Tilburg, Den Bosch en Eindhoven, efficiënt te koppelen is gebruik gemaakt van één centrale, waardoor alle gebruikers door Helder Telecom op afstand eenvoudig ingeregeld kunnen worden. Voor de vestiging in Den Bosch zijn zij daarbij afhankelijk van de glasvezelverbinding die bij een externe partij is ondergebracht. Als er landelijke storingen zijn in het netwerk/ infrastructuur is het kantoor in Den Bosch tijdelijk moeilijk bereikbaar. Jos sluit af: ‘Gelukkig speelt Helder ook hier adequaat op in, door snel noodhandelingen te verrichten en hiermee de schade te beperken.’